Πληροφορίες για
τα Projects
Το λογισμικό AnimGraph
αναπτύχθηκε για να υποστηρίξει τη διδασκαλία
αλγορίθμων της Θεωρίας γραφημάτων. Pεριλαμβάνει
έναν graph editor (εκδότη γραφημάτων) και έναν animator
(δυναμικό προσομοιωτή εκτέλεσης αλγορίθμων της
Θ. Γραφημάτων. Ο graph editor επιτρέπει στον χρήστη να
δημιουργεί, διορθώνει, αποθηκεύει, ανακαλεί ένα
γράφημα, να προσθέτει, μετακινεί, διαγράφει
κόμβους ή και ακμές σ’ ένα γράφημα και να
αλληλεπιδρά σ’ αυτό με τη χρήση χρωμάτων. Ο animator
εκτελεί δυναμική προσομοίωση 7 αλγορίθμων της
θεωρίας γραφημάτων: Kruskal, Prim, Dijkstra, Floyd, Ford et al, BFS, DFS.
Η οπτικοποίηση γίνεται με δυναμική μεταβολή τόσο
του γραφήματος (χρωματισμός κόμβων, ακμών κτλ) με
τον φωτισμό του τμήματος του κώδικα που εκτελεί
σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή, καθώς και
εμφανίζοντας επιπρόσθετες πληροφορίες σχετικά
με στοιχεία του γραφήματος.
Το λογισμικό AnimAlg
αναπτύχθηκε για να υποστηρίξει τη διδασκαλία
αλγορίθμων ταξινόμησης. Το λογισμικό AnimAlg δίνει
τη δυνατότητα της: α) οπτικοποίησης 6 αλγορίθμων
ταξινόμησης: Bubble sort, selection sort, insertion sort, shell sort, quick
sort, merge sort. Στην οπτικοποίηση παρουσιάζονται: ο
προς ταξινόμηση πίνακας με τη μορφή σημείων στο
επίπεδο, ο ψευδοκώδικας των αλγορίθμων, ο προς
ταξινόμηση πίνακας στην κλασσική μορφή, οι
μεταβλητές που χρησιμοποιεί το πρόγραμμα με τη
μορφή τετραγώνων διαφορετικού χρώματος. Ο
χρήστης μπορεί να αποθηκεύει, ανακτά αρχεία με τα
δεδομένα, και να αλληλοεπιδρά με την
οπτικοποίηση της εκτέλεσης των αλγορίθμων. β)
Παράλληλης παρουσίασης της οπτικοποίησης έως
και 4 αλγορίθμων. γ) Οπτικοποίησης των καμπυλών
αποδοτικότητας των αλγορίθμων. Ο χρήστης μπορεί
να παρακολουθεί σε μορφή καμπύλης την
αποδοτικότητα των αλγορίθμων, να αλλάζει το
χρόνο κατασκευής της καμπύλης, να μεταφέρει το
σύστημα συντεταγμένων, να κάνει zooming στις
καμπύλες, να προσθέτει και να αφαιρεί
αλγόριθμους από τη συνολική γραφική
αναπαράσταση.
Το λογισμικό AnimPascal
αναπτύχθηκε για να υποστηρίξει τη διδασκαλία του
προγραμματισμού με Pascal. To AnimPascal δίνει τη
δυνατότητα της: α) Συγγραφής ή ανάκτησης &
μεταγλώττισης πηγαίου κώδικα σε Pascal. β) Βηματικής
εκτέλεσης, μαζικής εκτέλεσης πολλών γραμμών,
υπόδειξης με οπτικό τρόπο (αλλαγή χρώματος
υποβάθρου και γραμματοσειράς) της τρέχουσας
γραμμής κώδικα του εκτελέσιμου αρχείου. γ)
Εμφάνισης των τιμών των μεταβλητών, εμφάνισης
της εισόδου & εξόδου του προγράμματος. δ)
Καταγραφή και παρουσίαση της ιστορίας των
μεταγλωττίσεων.
Το λογισμικό
Πυθαγόρας αποτελεί μέρος της ερευνητικής
εργασίας "Εκπαιδευτικό λογισμικό για τη
στήριξη της διδασκαλίας: το project ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ", 3ο
Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτική των Μαθηματικών
& Πληροφορική στην Εκπαίδευση", Πάτρα 1997, Β.
Δαγδιλέλης, Μ. Σατρατζέμη. Ο ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ
περιλαμβάνει 2 δραστηριότητας : το πυθαγόρειο
θεώρημα & το κυνήγι της τετραγωνικής ρίζας. Με
την πρώτη δραστηριότητα ο μαθητής μπορεί να
οδηγηθεί σε μια διαισθητική γνώση του
Πυθαγορείου θεωρήματος και των επεκτάσεων του,
ενώ με την δεύτερη δραστηριότητα ο μαθητής
μπορεί να αντιληφθεί ότι για κάποιους αριθμούς
μπορεί να προσεγγίσει "πολύ" τη τετραγωνική
τους ρίζα αλλά δεν μπορεί να την προσεγγίσει
ακριβώς.
Το λογισμικό Post
Machine αποτελεί μέρος της ερευνητικής
εργασίας "Η μηχανή του Post: ένας διδακτικός
μικρόκοσμος για την εισαγωγή στον τυπικό
προγραμματισμό", δημοσιεύτηκε στα Πρακτικά
του 6ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Πληροφορικής, ΕΠΥ,
1997, Β. Δαγδιλέλης, Μ. Σατρατζέμη. Το λογισμικό Post
machine υλοποιεί μια θεωρητική μηχανή (παρόμοια μ'
αυτή του Turing), την μηχανή του Emil Post. O μικρο-κόσμος
της μηχανής του Post περιλαμβάνει ένα περιβάλλον
που επιτρέπει τη συγγραφή ή ανάκτηση &
μεταγλώττιση πηγαίου κώδικα για τη μηχανή, β)
Βηματική εκτέλεση ή μαζική εκτέλεση πολλών
γραμμών, υπόδειξη με οπτικό τρόπο (αλλαγή
χρώματος υποβάθρου και γραμματοσειράς) της
τρέχουσας γραμμής κώδικα του εκτελέσιμου
αρχείου και οπτικοποίηση της εκτέλεσης του
προγράμματος με μεταβολές της κατάστασης της
μηχανής.
|