Κατανεμημένες Εφαρμογές και Ηλεκτρονικό Εμπόριο -> Αφανής και Κινητός Υπολογισμός

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 16

Αφανής και Κινητός Υπολογισμός

1 Εισαγωγή
2 Προβλήματα κινητού υπολογισμού
3 Εφαρμογές
    3.1 Ενεργές κάρτες αναγνώρισης
    3.2 Φορητές συσκευές νοσοκόμων
    3.3 Παρακολούθηση κοπαδιών
    3.4 Εντοπισμός κλεμμένων αυτοκινήτων στην Ολλανδία
    3.5 Ο κινητός μηχανικός υπολογιστών
    3.6 Χαλαρώνοντας με ClubNation
    3.7 Υπηρεσίας πολυ-μηνυμάτων
4 Θέματα συστήματος
    4.1 Κινητό ενδιάμεσο λογισμικό
    4.2 Ειδικά πρωτόκολλα
    4.3 Σημειογραφικές γλώσσες
5 Ενσωμάτωση νεωτερικών συσκευών
6 Περαιτέρω διάβασμα
Παραπομπές

Περιεχόμενα Κεφαλαίου

Όλο και περισσότερες εφαρμογές δικτύων περιλαμβάνουν τη χρήση κινητών πελατών καθώς και πελατών ειδικού σκοπού, όπως περιβραχιόνια ζωτικών λειτουργιών και ευφυείς συναγερμούς ασφαλείας. Αυτό το κεφάλαιο εξετάζει το μέλλον του Διαδικτύου υπό το πρίσμα της εξέλιξής του προς την υποστήριξη μιας μεγάλης ποικιλίας κινητών εφαρμογών.

Στόχοι

  1. Να περιγράψει τα βασικά προβλήματα που προκύπτουν στους κινητούς υπολογισμούς.

  2. Να παρουσιάσει μερικές εφαρμογές κινητού και αφανούς υπολογισμού

  3. προυσοάσει τις απαιτήσεις που θέτουν οι κινητές και αφανείς εφαρμογές στην ανάπτυξη κατανεμημένων συστημάτων

  4. Να εξέτασει σύντομα μιας συγκεκριμένη τεχνολογία, τη JINI, για την ενσωμάτωση πελατών ειδικού σκοπού σε κατανεμημένα συστήματα.

Έννοιες

Ενεργή κάρτα / καρφίτσα αναγνώρισης (Active badge), JINI, Κινητό εμπόριο (Μobile / M-commerce), Κινητός υπολογισμός (Mobile computing), Κινητό ενδιάμεσο λογισμικό (mobile middleware), Αφανής / Διάχυτος / Πανταχού Παρών υπολογισμός (Ubiquitus computing), Ασύρματο Πρωτόκολλο Εφαρμογών (Wireless Application Protocol, WAP), Ασύρματη Σημειογραφική Γλώσσα (Wireless Markup Language, WML).