MHMA
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
|
Απαγγελία
Σελίδας |
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ
ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ
Το Τμήμα ιδρύθηκε με το Π.Δ.
267/93 και με το Π.Δ. 391/95 θεσμοθετήθηκαν οι
κατευθύνσεις του. Δέχτηκε τους πρώτους φοιτητές
του το Σεπτέμβριο του 1997. Καθώς βρίσκεται ακόμη
στο στάδιο της στελέχωσής του με διδακτικό και
επιστημονικό προσωπικό, διοικείται προς το παρόν
από Προσωρινή Γενική Συνέλευση.
Το Τμήμα ιδρύθηκε με σκοπό να
υπηρετήσει ορισμένα πεδία της επιστήμης που
έχουν πρόσφατα αποκτήσει ιδιαίτερο κοινωνικό
ενδιαφέρον σε όλο τον κόσμο. Ειδικότερα, οι
σκοποί του Τμήματος είναι:
1) Να προάγει τις κοινωνικές
επιστήμες στους τομείς της εκπαιδευτικής και
κοινωνικής πολιτικής με την καλλιέργεια της
ακαδημαϊκής και της εφαρμοσμένης διδασκαλίας
και έρευνας.
2) Να παρέχει στους
πτυχιούχους του την απαραίτητη θεωρητική και
πρακτική κατάρτιση για την επιστημονική και
επαγγελματική τους σταδιοδρομία και εξέλιξη.
3) Να προάγει την έρευνα στην
εκπαιδευτική και κοινωνική πολιτική και
ιδιαίτερα στους τομείς της συνεχούς εκπαίδευσης,
της εκπαίδευσης ενηλίκων και ειδικών ατόμων, των
εκπαιδευτικών τεχνολογιών, καθώς και της
αξιολόγησης, διαμόρφωσης και ανάπτυξης θεσμών
κοινωνικής πολιτικής.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΣΠΟΥΔΩΝ
Ο τρόπος εισαγωγής των
φοιτητών στο Τμήμα ορίζεται σύμφωνα με τις περί
εισαγωγής σπουδαστών στην Τριτοβάθμια
Εκπαίδευση κείμενες διατάξεις. Ειδικότερα, στο
Τμήμα μπορούν να φοιτήσουν μαθητές που
προέρχονται από την 3η Δέσμη και πέτυχαν στις
πανελλήνιες εξετάσεις, καθώς και πτυχιούχοι
άλλων σχολών που διαγωνίζονται με κατατακτήριες
εξετάσεις στο Τμήμα.
Ο αριθμός των εισακτέων
καθορίζεται σε 40 ως 50 άτομα κατ’ έτος.
Η ελάχιστη διάρκεια φοίτησης
για τη λήψη του πτυχίου ορίζεται σε οκτώ (8)
εξάμηνα.
Το Τμήμα χορηγεί ενιαίο
πτυχίο, το οποίο προσδιορίζεται από τις
κατευθύνσεις:
1) Κατεύθυνση της Συνεχούς
Εκπαίδευσης
2) Κατεύθυνση της Εκπαίδευσης
Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες.
Η πρώτη κατεύθυνση στοχεύει
να εκπαιδεύσει τους φοιτητές στην απόκτηση της
εκπαιδευτικής, ψυχολογικής και διοικητικής
κατάρτισης, ώστε να μπορούν να δουλέψουν ως
ειδικοί στη Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση. Η δεύτερη
κατεύθυνση στοχεύει στο να καταρτίσει
εξειδικευμένους εκπαιδευτές ατόμων με ειδικές
ανάγκες.
Το πρόγραμμα σπουδών
αποτελείται από 2 κύκλους σπουδών, διάρκειας 2
ετών ο καθένας. Ο πρώτος κύκλος σπουδών είναι
κοινός για όλους τους φοιτητές. Στον κύκλο αυτό
διδάσκονται μαθήματα που σχετίζονται και με τις
δύο κατευθύνσεις και αναφέρονται σε γνωστικά
αντικείμενα από τα παιδαγωγικά, την ψυχολογία,
την κοινωνιολογία, τη φιλοσοφία, τη διδακτική
ειδικών αντικειμένων, την πληροφορική και νέες
τεχνολογίες και τη στατιστική.
Ο δεύτερος κύκλος σπουδών
περιλαμβάνει τα μαθήματα κατεύθυνσης (Συνεχής
Εκπαίδευση, Εκπαίδευση Ατόμων με ειδικές
ανάγκες). Η επιλογή των κατευθύνσεων από τους
φοιτητές γίνεται στο 5ο εξάμηνο, αφού έχουν
ολοκληρώσει τον πρώτο κύκλο Σπουδών, και γίνεται
με δήλωσή τους που υποβάλλεται στη Γραμματεία
του Τμήματος ή με απόφαση της Προσωρινής Γενικής
Συνέλευσης του Τμήματος για όσους δεν υποβάλλουν
δήλωση.
Tα μαθήματα είναι τετράωρα και
καθένα αντιστοιχεί σε τέσσερις διδακτικές
μονάδες. Εξαίρεση αποτελεί το μάθημα της Ξένης
Γλώσσας. Τα μαθήματα των τεσσάρων εξαμήνων της
Ξένης Γλώσσας αντιστοιχούν σε τρεις (3)
διδακτικές μονάδες, εφόσον η διδασκαλία της
προτείνεται από την Επιτροπή στα τέσσερα (4) μόνο
εξάμηνα και όχι στα οκτώ (8) εξάμηνα που έχει το
ισχύον πρόγραμμα σπουδών.
Για τη λήψη του πτυχίου
απαιτούνται 44 μαθήματα x 4 δ.μ. + 3 δ.μ. για την ξένη
γλώσσα = 179 διδακτικές μονάδες στα τέσσερα χρόνια
διδασκαλίας ή 48 μαθήματα.
ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ
ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ
Νομοθετικά δεν έχει ρυθμιστεί
ακόμα η επαγγελματική κατοχύρωση των πτυχιούχων.
Είναι όμως στις άμεσες προτεραιότητες του
Τμήματος να προτείνει στο ΥΠΕΠΘ τη σχετική
νομοθετική ρύθμιση.
Από τη διερεύνηση της αγοράς,
προκύπτει ότι:
Α. Οι απόφοιτοι της
κατεύθυνσης Συνεχούς Εκπαίδευσης θα μπορούν να
απασχοληθούν:
1.Σε οργανισμούς δημοσίου και
ιδιωτικού χαρακτήρα που ασχολούνται με τον
επαγγελματικό προσανατολισμό καθώς και με την
οικονομική (επαγγελματική) και κοινωνική
ενσωμάτωση μειονεκτουσών ομάδων και σε
Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης.
2. Σε βιομηχανίες και στο
δημόσιο με την ανάληψη μελετών και εκπόνηση
επιχειρησιακών προγραμμάτων για την
επαγγελματική κατάρτιση. Σε επιχειρήσεις ως
στελεχικό δυναμικό που είναι απαραίτητο στον
νευραλγικό τομέα της κατάρτισης και
επανακατάρτισης ενηλίκων, ιδιαίτερα στα
δεδομένα των νέων τεχνολογιών.
3. Σε προγράμματα εκπαίδευσης
και κατάρτισης ενηλίκων που ανήκουν στην ομάδα
των λειτουργικά αναλφάβητων. Σε προγράμματα
διάδοσης της ελληνικής γλώσσας σε ενηλίκους
άλλων χωρών.
Β. Οι απόφοιτοι της
κατεύθυνσης Εκπαίδευσης Ατόμων με Ειδικές
Ανάγκες, μπορούν να απασχοληθούν στον ιδιωτικό
τομέα ως εξειδικευμένοι εκπαιδευτές στην ειδική
αγωγή καθώς επίσης σε αντίστοιχες υπηρεσίες του
δημόσιου τομέα, π.χ. σε σχολεία, νοσοκομεία,
κέντρα υγείας, κέντρα ψυχικής υγιεινής, δημοτικά
και νομαρχιακά κέντρα ψυχοεκπαιδευτικής
υποστήριξης.
Κεντρική
σελίδα | Σχετικά
με το site
Γενικά για
το τμήμα
Γραμματεία
Ακαδημαϊκό
Προσωπικό
Άλλα
τμήματα